Menü Bezárás

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Vásárlási Feltételek – ÁSZF

Üzemeltetői adatok

Cégnév: AMPLA – Bócsi Béla e.v.

Székhely: 8174 Balatonkenese, Berzsenyi Dániel utca 35.

Adószám: 59410047-1-39

Bankszámlaszám: (OTP Bank) 1177 3188 0562 6025 0000 0000

Elektronikus elérhetőség: muskadesign108@gmail.com

Telefonos elérhetőség: 06 20 330 2128

Észrevételeivel, kérdéseivel, esetleges panaszával keressen minket az alábbi elérhetőségeinken!

Postacímünk: Bócsi Béla

8174 Balatonkenese, Berzsenyi Dániel u. 35.

Telefonszámunk: 06 20 330 2128

E-mail címeink: zsuzsa.magloczki@gmail.com

 

Kérjük, hogy mielőtt termékeinket megrendeli webáruházunkon keresztül, figyelmesen olvassa el szerződési feltételeinket, megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja az ÁSZF-et.

Az Általános szerződési feltételek (továbbiakban ÁSZF) érvényes 2021.03.01-től visszavonásig. Az ÁSZF módosítása a honlapon történő megjelenéstől érvényes. Az esetleges módosítások a már visszaigazolt megrendeléseket természetesen nem érintik.

Jelen szerződés nyelve a magyar, a megrendelés e-mailes visszaigazolásának nyelvével megegyezően.

Fogalmak

Felek: Eladó(webáruház működtetője) és Vevő(Megrendelő) együttesen

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül

Honlap: https://muska.hu weboldal, amely távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek minősül

Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak

Termék: a honlap kínálatában szereplő, a honlapon forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy

Vevő/Ön: a honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy.

A szerződés (Korm.r.4.§ 10.) távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak. Nem minősül írásba foglalt szerződésnek, iktatásra nem kerül, a későbbiekben papír alapon nem előhívható.

Jelen szerződés üzlethelyiségen kívül kötött szerződés(Korm.r.4.§ 14.): olyan fogyasztói szerződés,

  1. a) amelyet a szerződő felek egyidejű fizikai jelenléte mellett a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen kötöttek meg;
  2. b) amelyre vonatkozóan a fogyasztó tett ajánlatot a vállalkozásnak az a) pontban meghatározott körülmények között;
  3. c) amelyet a vállalkozás üzlethelyiségében vagy távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával közvetlenül azt követően kötöttek meg, hogy a vállalkozás – a felek egyidejű fizikai jelenléte mellett – személyesen és egyénileg kapcsolatba lépett a fogyasztóval a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen; vagy
  4. d) amelyet a vállalkozás által szervezett olyan út során kötöttek meg, amelynek célja a termékek vagy szolgáltatások fogyasztó számára történő értékesítése vagy népszerűsítése.

Jelen weboldal “távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz”-nek minősül.

Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a weboldalra való csatlakozás miatt következett be. Vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

Webáruházunk nem felelős az esetleges károkért az alábbi esetekben:

  • Olyan működési hiba esetén, amely meggátolja Önt, hogy csatlakozzon a webáruház weboldalára, ott megrendelést adjon le.
  • A számítógépének bármilyen hardver- vagy szoftverhibájából bekövetkező meghibásodásért, vagy az internet csatlakozás megszakadása miatti károkért.

Webáruházunkkal és megrendeléseivel kapcsolatos kérdésekkel, észrevételekkel keressen minket az alábbi elérhetőségeinken: Telefon: 06 20 330 2128

E-mail: zsuzsa.magloczki@gmail.com

A szerződési feltételek alapjául szolgáló jogszabályok:

  1. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
  2. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  3. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;

45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

Árainkkal, a fizetendő összeggel kapcsolatos tudnivalók

Áraink forintban értendők és a jogszabályban meghatározott ÁFA-t tartalmazzák. Amennyiben webáruházunkban változik egy termék ára, az a honlapon történő megjelenéstől érvényes, a már visszaigazolt megrendeléseket nem érinti.

A megrendelésért fizetendő végösszeg a vásárolt termék(ek) árából és a szállítási költségből adódik össze. Csomagolási díjat nem számítunk fel.

A megrendelés elküldése a megrendelő fizetési kötelezettségét vonja maga után.

Előfordulhat, hogy a honlapon nyilvánvalóan hibás ár jelenik meg egy terméknél(pl. 0, azaz Nulla Ft) – esetleges technikai hiba miatt – , ezért felelősséget nem vállalunk. A visszaigazolást automata rendszer generálja, tehát az ár ezt követően, a második e-mailben kerül korrigálásra. A megrendelő ilyen esetben eldöntheti, hogy megvásárolja a terméket a javított áron, vagy elállhat a vásárlástól.

A vételár kiegyenlítése az alábbi módon történhet:

  • A csomag átvételekor készpénzzel vagy bankkártyával.
  • Előre utalással.
  • Személyes átvétel esetén készpénzzel.

Termékekkel kapcsolatos tudnivalók

Webáruházunkban megvásárolható termékeinkről minden részletes információt megtalál az adott termék mellett. Az adatok tájékoztató jellegűek, a képek esetenként illusztrációk.

Aktuális raktárkészletünk nincs vezetve honlapunkon, így előfordulhat, hogy egy megrendelést nem tudunk teljesíteni, ezért felelősséget nem vállalunk. Amennyiben a vételár kiegyenlítése már megtörtént, azt természetesen visszatérítjük.

Honlapunk műszaki üzemeltetése

Tájékoztatjuk vásárlóinkat (2001:CVIII.Ektv.4.§ h), hogy weboldalunk, a muska.hu tárhely szolgáltatója a Tarhelypark.hu, melynek elérhetőségei a következők:

Székhelye: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22

Telefon: +36 1 700 4140

E-mail: info@tarhelypark.hu

A webáruházunka beérkező megrendelések adatainak tárolása Magyarországon történik.

Szállítással kapcsolatos tudnivalók

Megrendelőink az alábbi szállítási módok közül választhatnak:

  • Személyes átvétel: Balatonkenese, telefonos egyeztetés után
  • Házhoz szállítás Magyarország területén

Az Ön által megrendelt csomagot a megrendelés visszaigazolásától számított legkésőbb 5-7 munkanapon belül kézbesítjük. A csomagok házhoz szállítását hétköznap 8-18 óra között a GLS futárszolgálat végzi.

Kérjük, figyeljen rá, hogy pontos szállítási adatokat adjon meg, illetve, ha megrendelését nem lakóhelyére kérte, úgy tüntesse fel a szállítási címen lévő lakó nevét vagy intézmény nevét is!

A megrendelt csomag átvétele előtt kérjük, hogy a futárszolgálat munkatársával együtt vizsgálják meg a csomagot, hogy nem sérült-e. Ha nem találja rendben a szállítmányt, kérjük, ne írja alá az átvételi elismervényt, és ne vegye át a csomagot! Töltse ki a futárnál található jegyzőkönyvet, és kérjük felénk is jelezze problémáját! Utólagos reklamációt a csomag fizikai sérüléséről jegyzőkönyv nélkül nem áll módunkban elfogadni.

A házhoz szállítás díjai a következők:

A házhoz szállítás díjai a GLS aktuális áraival egyeznek meg: https://gls-group.eu/HU/hu/gls-csomagpont/csomagfeladas

A szállítás díja az ÁFA-t tartalmazza.

Csomagolás

A csomagolásért nem számítunk fel külön díjat.

Termékek átvétele / fizetés

Amennyiben a megrendelés vagy annak egy része valamilyen okból nem, vagy csak egy későbbi időpontban teljesíthető, arról a webáruház működtetője köteles telefonon vagy e-mailben tájékoztatni a megrendelőt. Megrendelő köteles a megrendelt termékeket az általa megadott szállítási címen átvenni, a termék(ek) vételárát és a szállítási költséget a kiválasztott fizetési módon megfizetni.

A Megrendelő hibájából meghiúsult kézbesítés miatti újraküldés költségei minden esetben Megrendelőt terhelik. A Termék újraküldését minden esetben előre utalás esetén biztosítjuk.

A termék és/vagy szolgáltatás igénybevételére vonatkozó korlátozások

Webáruházunkban csak olyan személyek vásárolhatnak, akik 18. életévüket betöltötték. A webáruházban történő vásárlás a jelen Általános Szerződési Feltételekben (ÁSZF) meghatározott módon, elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges. A megrendelés leadásához a Megrendelő részéről szükséges az ÁSZF elfogadásáról és az abban foglaltak szerint a betöltött 18. életévről történő nyilatkozat.

Fizetési módok

 Webáruházunkban történt vásárlásainál az alábbi fizetési lehetőségek közül választhat:

  • Előre utalás bankszámlánkra

Bankszámla szám: (OTP Bank) 1177 3188 0562 6025 0000 0000

IBAN: HU04 1177 3188 0562 6025 0000 0000

SWIFT: OTPVHUHB

  • Utánvétel

Lehetősége van a megrendelés értékét átvételkor fizetni, amely esetben a GLS utánvét díja a vevőt terheli. 

  • Készpénzes fizetés személyes átvétel esetén

Amennyiben csomagját személyesen veszi át, lehetősége van a vételárat készpénzzel kiegyenlíteni. Személyes átvételt telefonon, előre egyeztetett időpontban tudunk biztosítani.

Észrevételeivel, panaszával az alábbi szervekhez fordulhat:

Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály

1051 Budapest, Sas u. 19. III. em.

Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf. 144

Telefon: 06-1-450-2598

E-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület 

székhelye:1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.

Levelezési cím:1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím:bekelteto.testulet@bkik.hu

Telefon:+36 (1) 488 21 31

A szerződéskötést követő telefonos kapcsolattartásra és a fizetési eszköz használati díjára vonatkozó szabályok:

Korm.r. 6.§ Ha a vállalkozás a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít. A vállalkozás biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépő fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli. A webáruház telefonszáma normál hívásdíjú telefonszám: +36 20 330 2128.

Korm.r. 7.§(1) A vállalkozás az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült általa viselt költséget meghaladó díjat nem számíthat fel (ilyen költség az esetleges utánvét költsége, melyet változatlan értéken számláz tovább).

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett az alkalmazandó rendelkezései érvényesek.

A megrendelés módja

Lehetősége van vásárolni a webáruházunkban található termék(ek) kiválasztásával, kosárba helyezésével és a megrendelés elküldésével. A vásárlás a webáruházban regisztráció nélkül is lehetséges, azonban, ha több alkalommal is szeretne rendelést leadni, praktikus lehet a regisztráció elvégzése. Ezt az első vásárlás során az adatai kitöltése után a „Fiók létrehozása” rubrika bejelölésével, és egy jelszó megadásával teheti meg. A webáruházunkban vásárlók, és regisztrálók a regisztráció során kötelesek pontos és valós adatokat megadni.

Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

A vásárlás menete

1) Termék kiválasztása és kosárba helyezése

A kiválasztott termékek megvásárlását a Kosárba gombra való kattintással kezdeményezheti.

2) Kosár megtekintése

A kosár tartalma azonnal megtekinthető, miután árut helyez bele.

A Kosárban a kiválasztott termékek és az aktuális végösszeg – böngészés közben is – nyomon követhető (a Kosár gombra kattintva), illetve tetszés szerint módosítható, törölhető.

3) Továbblépés a pénztárhoz

A böngészés befejezése után a megrendelés véglegesítése következik. Ha a Kosár menüpontra kattint, az ekkor megjelenő „Továbblépés a pénztárhoz” gomb megnyomásával juthat el a számlázási és szállítási adatok megadásához.

4) Adatok kitöltése

A megrendelés mindaddig nem kerül feldolgozásra, amíg a számlázáshoz és kiszállításhoz szükséges adatait nem adta meg. Hogy csomagja akadály nélkül célba érjen, kérjük, pontosan töltse ki a szállítási címet! Különösen fontos, hogy olyan címet és (mobil) telefonszámot adjon meg, amelyen napközben is el lehet érni! A szállításra kerülő termékekről tételes számlát küldünk, amelyen a címe megegyezik a szállítási címmel. Amennyiben a szállítási cím és a számlázási cím nem azonos, kérjük, töltse ki a számlázási adatokat is! Ebben az esetben a számlán az itt feltüntetett adatok fognak szerepelni. Az adatok kitöltésével, így ráutaló magatartással kifejezetten hozzájárul adatai kezeléséhez. Az adatok kezelésével kapcsolatos információkat az Adatkezelési tájékoztatónk tartalmazza.

Amennyiben korábban már regisztrált az oldalunkon, és bejelentkezett, az adatokat automatikusan kitölti a rendszer. Kérjük, minden esetben ellenőrizze az adatok pontosságát!

5) Fizetési mód kiválasztása

A számlázási és szállítási adatok megadása után a képernyő alján választhatja ki a szállítási és a fizetési módot.

6) Rendelés elküldése

A megrendelést a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával véglegesítheti és küldheti el.

7) Megadott e-mail cím megtekintése

A rendelés leadásáról és elfogadásáról visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk.

Ha vállalt rendelésből eredő kötelezettségünket készlethiány miatt nem tudjuk teljesíteni, erről haladéktalanul tájékoztatjuk e-mailben vagy telefonon.

8) Megrendelést megerősítő válasz e-mail elküldése

A megrendelés elküldése után a megadott e-mail címre igazolást küldünk a rendelés részleteiről.

A megrendelés módosítására, illetve törlésére ekkor még van lehetősége egy válasz e-mail-el, melyben a módosítandó/törlendő rendelés adatainak (eredeti rendelés visszaigazolásának időpontja, megrendelő adatai) megadása van szükség.

A megrendelés feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 8-17 óra között történik. Ezen az időponton túl is van lehetőség a megrendelés leadására, amely ebben az esetben az azt követő napon kerül feldolgozásra.

Megrendelése akkor lép életbe, ha arról visszaigazolást kap e-mailben. A megrendelést  a webáruház működtetője csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot helyesen adja meg. A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

A megrendelésekről Ön először egy automata rendszer által generált visszaigazoló e-mailt kap. Ez annyit jelent, hogy megrendelése beérkezett hozzánk. Kérjük, nézze át, hogy az ebben található adatok(név, szállítási cím, telefonszám) helyesek-e! Ha téves adatot talál, kérjük azonnal jelezze nekünk az zsuzsa.magloczki@gmail.com e-mail címen! Ha nem kapja meg ezt az e-mailt a megrendelését követő 24 órán belül, kérjük jelezze felénk!

A megrendelését ezt követően telefonon is visszaigazoljuk.

Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor.

Megrendelés módosítása vagy lemondása

Megrendelését módosíthatja vagy lemondhatja a zsuzsa.magloczki@gmail.com-ra küldött e-mailben a megrendelés leadásától számított maximum 24 órán belül. Regisztrált vásárlóink a megrendeléseik állapotát figyelemmel kísérhetik a ‘Fiókom’ menüpontban.

Teljesítési határidő

A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 3-5 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük. Jelen általános szerződési feltételek elfogadásával Ön tudomásul veszi, hogy a megadott szállítási idő túllépése miatt az Eladó a kártérítési felelősségét kifejezetten kizárja.

Elállási jog

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga.

A megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 munkanapon belül a vevőnek joga van elállni vásárlási szándékától, visszaküldheti a megrendelt terméket. Ebben az esetben Maglóczki Zsuzsánna Márta köteles a kifizetett vételárat visszatéríteni a vásárlónak. A visszatérítés a szállítási költségre is vonatkozik, azonban a termék visszajuttatásának költsége a vevőt terheli.

Jelen dokumentumban nem szabályozott kérdésekkel kapcsolatban lásd:

Kormány 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelete.

Postai levél útján történő elállásnál a levél postára adásának dátumát vesszük figyelme a 14 munkanap beszámításakor. A levelet lehetőleg ajánlott levélként adja fel, hogy egyértelműen bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A fogyasztó az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles visszaküldeni, vagy átadni a terméket a webshopnak. A visszaküldéssel felmerülő postai költségek a vásárlót terhelik. A terméket ne utánvéttel küldje vissza! Az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni, annak visszajuttatásának költsége is vevőt terheli!

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, alábbi minta felhasználásával gyakorolhatja az alábbi címre megküldéssel: Maglóczki Zsuzsánna Márta, 8174 Balatonkenese, Berzsenyi Dániel u. 35 vagy zsuzsa.magloczki@gmail.com.

Nyilatkozat minta elálláshoz

Címzett: Bócsi Béla

Cím: 8174 Balatonkenese, Berzsenyi Dániel u. 35

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja/Átvétel időpontja:

Fogyasztó neve:

Fogyasztó címe:

A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):

Fogyasztó(k) aláírása:

Kelt:

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 14 naptári napos határidőn belül elküldi.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

Az Eladó a Fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó levelezési címére kell visszaküldeni.

A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Korm.r.29.§ esetében – különös tekintettel § a) és d) – a fogyasztó elállási jogával nem élhet, ha rendelését jelen weboldalon leadta, Szolgáltató időben és tartalomban pontosan a rendelésnek megfelelő tételeket már kiszállítással teljesítette, de fogyasztó azt mégsem kívánja átvenni. Másfelől, a fogyasztót nem illeti meg az elállás joga olyan termékeknél, melyek kifejezetten az ő igényeire (egyedileg tervezve) készültek (ide tartoznak pl. az egyedi formában, grafikával, címkézéssel készült dobozok). A kormányrendelet ezen esetekben nem kötelezi a Szolgáltatót sem a termékek visszaszállítására, sem a díjak visszafizetésére.

Nem vonatkozik az elállási jog az átvétel után (már a vevőnél) megsérült termékekre.

Amennyiben a megvásárolt termék hibás, kérjük, jelezze mielőbb az zsuzsa.magloczki@gmail.com e-mailcímen! A felbontott csomagolást zárja vissza, és kérjük, őrizze meg! Szavatossági vagy jótállási igény benyújtása 19/2014(IV.29) NGM.r. szerint nem fogyasztóvédelmi panasznak minősül. A rendelet szerint szavatossági igényéhez a létrejött fogyasztói szerződést a fogyasztónak kell bizonyítania, az eredeti számla bemutatásával. A szavatossági igényről jegyzőkönyvet kell felvenni. A szavatossági eljárást e rendelet 4.§-a részletesen leírja.

Amennyiben a termékről felbontás után a futár jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termékre 14 napos cserelehetőséget biztosítunk. Ebben az esetben a sérülést a futár által felvett jegyzőkönyvvel igazolhatja. Már kiszállított, de hibás teljesítésű (hibás összeállítású, vagy a szállítás során elromlott) tételek esetén, szavatossági/jótállási igények teljesítésével kapcsolatban Szolgáltató a visszaszállítását vállalja (Korm.r.24.§).

Abban az esetben, ha a vevő a termék csomagolását kibontotta, és nem sikerült tisztázni a reklamáció okát, Eladó nem vállalja a termék visszavásárlását, ezért azt visszajuttatja a vásárlónak, a vevő költségére.

Kellékszavatosság

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás és garancia

Termékeinket a gyártók által biztosított, a Fogyasztóvédelmi Törvényben előírtakkal összhangban lévő jótállási feltételekkel hozzuk forgalomba. Hibás teljesítés esetén szolgáltatók (Szállító, Forgalmazó) jótállásra kötelesek. Jótállás érvényesítési határidő a termékek átvétele utáni 14 naptári napon belül.

A hibás teljesítés a helyes összeállítású tételek újra kiszállításával kimenthető. Fogyasztó választhatja a tételek díjának visszafizetését is (a korábbi-, illetőleg az újra-szállítás költségeit szolgáltató visszaadni nem tudja, mert a szállítás, mint szolgáltatás megtörténik a csomag átvételével).

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után – és a szállítónak a fogyasztótól való eljövetele után – keletkezett.

Nem áll módunkban a jótállást érvényesíteni abban az esetekben, ha a termék sértetlen átvételét igazoló dokumentum aláírása után a vásárló külsérelmi hibára hivatkozik.